Eerste duik, Imperial Eagle Malta

24 september 2013 - San Giljan, Malta

Na een vlucht op 23 september werd het op 24 september tijd voor een eerste duik. Eerst zouden we gaan scooteren op de Um el Faroud, maar eenmaal bij de duikschool waren de plannen toch weer veranderd. Was niet erg, want de Imperial Eagle is eigenlijk een leukere duik. Niet vanwege het vrij saaie wrak, maar er is een heel klein grotje en er zitten vaak grote langoesten op het rif. Het rif is dus interessanter dan het wrak. Maximale diepte zo'n 45-46m. Ik zou gaan duiken met Alia en Lee, hen heb ik in mei op Malta leren kennen. We kiezen voor een 26/20 trimix om geen last te hebben van stikstofnarcose en een 50% als decogas. We zullen een 40 minuten deco maken, wat mooi kan met een 50% in een 80cft. De duik is makkelijk, geen stroming, eerst even langs het Jezusbeeld, dan via het rif naar het grotje, en dan nog 10 minuten op het wrakje. Alles verloopt precies volgens plan, helaas dit keer geen grote langoesten, geen engelhaai en geen grote vissen. Maar de duik zelf is prima. Een goed begin van de vakantie.