26 september, third dive, Polynesian Wreck 65m and Um el Faroud 39m

26 september 2013 - San Giljan, Malta

Vandaag is het tijd voor een enorm wrak, de Polynesian. 152m lang, dus niet in 1 duik te doen. We plannen de duik met 18/35 en 32% en 80%. We willen proberen om 23 tot 25 minuten bodemtijd te halen. De Polynesian staat bekend om stroming. Dus we zullen wel zien. Er wordt gezegd door de schipper, geen checks, te water en afdalen, zoek een moment op waar de stroming meevalt. Dus dat doen we. Met 40m/min weten we ons te laten vallen. Ik kan maar net op tijd klaren en m'n droogpak uit de squeeze houden. Maar dan maken we een prachtige duik met een geringe stroming. Wat een zicht. Mijn camera is officieel tot 60m maar weet deze duik te overleven. We hebben veel te weinig van het wrak gezien. Maar ja, na 23 minuten wordt het tijd om op te stijgen. We zijn nog een klein stukje in het wrak  geweest. Prachtige duik. De deco was vrij lang, maar het water is warm, dus prima te doen.

Na de Polynesian wordt eigenlijk met spoed bedacht dat we wel direct doorkunnen naar de Um El Faroud. Ik heb nog genoeg trimix in m'n backgas en stages, dus dat lukt wel. Deze duik wordt slechts een uurtje lang, en is niet echt boeiend.